donderdag 23 december 2010

Nu al tekenen is uitdrukkelijk toegestaan

Goed nieuws! Je hoeft niet te wachten met tekenen (thuis, of in Gouda) tot het 22 januari is! Het mag nu ook al! Kijk om je heen en teken wat je ziet. Bijvoorbeeld in zo'n lege dummy waarin de inkt zo heerlijk uitloopt. Behalve dan als je er gesso onder doet. Of met potlood tekent.

Teken je pen, je muts, een kaars (Kaarsjesavond), lucifers, een glas (Goudse Glazen), een lamp (Gouda bij Kunstlicht) en je schaatsen (IJsbaan op de Markt).


Gedaan?

Dan gaan we door met...
een kerstbal, een sneeuwpop, een schilderachtig wit straatbeeld waarin gelukkig niet gestrooid is, warme chocolademelk (of de ingrediënten), een kruik, de kachel/open haard/cv, en een sneeuwschuiver (daarvoor moet je je fantasie gebruiken!).
Waarom moet je dat allemaal tekenen? Omdat het leuk is. En opdat je straks helemaal klaar bent voor Sketchcrawl Gouda op 22 januari. Dan gaan we met z'n allen tekenen in het centrum van Gouda. Volwassenen en kinderen, alle niveaus. Gratis. Neem je schetsboekje mee en meld je tussen 10 en 17 uur in de Agnietenkapel aan de Nieuwe Markt. Wij hebben er zin in!

4 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,

    Ik ben nu een weekje vrij, maar als je na 3 januari even contact opneemt, kunnen we kijken wat we kunnen doen in de centrale bibliotheek in de Spieringstraat op 22 januari. Hardstikke leuk! Bel 0182 691771 (Rosemarie de Heij, bibliotheek Gouda)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi bericht Rosemarie! Ik bel je in het nieuwe jaar. De bibliotheek in het centrum van Gouda is zo mooi, gevestigd in een oud weeshuis, met prachtige binnenplaats en ook nog een gezellige leeszaal/theehuis erbij; echt een geweldige plek om te kunnen tekenen. Hartelijke groet,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer!!! Beetje ver weg!! Ik teken graag. Ik heb daar (in die bibliotheek,) gedanst, in de kring gezeten en spelletjes gespeeld toen wij daar als A.J.C.ers, onze bijeenkomsten hadden, begin jaren vijftig. (Toen was ik dus een zwaluw.)
    Ik zou daar best even willen zitten tekenen (zoals het nu is) en er dan (wij) AJCertjes bij voegen. (Als een soort ghosts from the past - als je begrijpt wat ik bedoel.)
    Een jaar geleden was ik even een paar keer in Gouda. Nam een 'zelfportret' op de binnenplaats.
    VEEL PLEZIER!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Jo, dus je bewaart mooie herinneringen aan het pand van de bibliotheek in Gouda. Volgens mij kun je er ook best een andere keer naar binnen lopen, als je toevallig in Gouda bent en de bibliotheek is open. Hartelijke groetjes uit Gouda!

    BeantwoordenVerwijderen